Зміст

Розділ 1. ………………………………………………………...……………… 3

1.1. Пояснювальна записка……………………………………………………… 3

Розділ 2. Шляхи реалізації освітніх завдань…………………………………… 5

2.1. Особистісно-орієнтований підхід до кожного вихованця.……… 5

2.2. Забезпечення наступності дошкільної та початкової ланок освіти.…… 7

2.3. Планування освітньої діяльності з дітьми.………………………… 8

2.4. Організація розвивального середовища.……… 16

2.5. Використання інноваційних освітніх технологій.…………………… 16

2.6. Співпраця з родинами вихованців.………………… 17

2.7. Здійснення моніторингу якості надання освітніх послуг.……………… 19

Розділ 3. Права та обов'язки здобувачів освіти………………………… … 22

Розділ 4. Система внутрішнього забезпечення якості освіти ………………. 23

Програмно-методичне забезпечення освітньої програми …………………. 26

Додаток 1 Розподіл занять на тиждень за віковими групами на

2023 – 2024 навчальний рік (за умови припинення воєнного стану) …….. 28

Додаток 2 Розподіл дистанційних занять на тиждень на 2023-2024 навчальний рік з дітьми на час воєнного стану …………………………………………. 31

Розділ 1.

1.1.Пояснювальна записка

Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) № 163 «Катруся» Запорізької міської ради - навчальний комунальний заклад, який забезпечує догляд за дітьми від 2 років до 6 (7) років, їх розвиток, навчання і виховання відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти. В закладі функціонують 6 груп загального розвитку. З них дві групи для дітей раннього віку, чотири групи для дітей дошкільного віку.

Юридична адреса: 69009, м. Запоріжжя

вул. Молодіжна, 109

тел. 2397364

Режим роботи дошкільного закладу.

Заклад дошкільної освіти розрахований на 6 вікових груп та працює за п’ятиденним робочим тижнем. Тривалість перебування дітей в групах – 12 годин, а саме: з 6.30 до 18.30.

Заклад дошкільної освіти має статус україномовного. Ведення документації, освітнього процесу здійснюється українською мовою.

Навчальний рік у закладі починається 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року, літній оздоровчий період – з 1 червня по 31 серпня. Загальна тривалість канікул, під час яких заняття з вихованцями не проводяться, складає 115 днів:

осінні – 5 календарних днів з 23 жовтня 2023 по 27 жовтня 2023 року

зимові – 15 календарних днів з 25 грудня 2023 по 14 січня 2024 року

весняні – 5 календарних днів з 18 березня 2024 по 22 березня 2024 року

літні – 90 календарних днів з 01 червня 2024 по 31 серпня 2024року

У літній період з дітьми проводиться фізкультурно-оздоровча і художньо-продуктивна діяльність.

Наповнюваність закладу дошкільної освіти на 2023-2024 навчальний рік

– 115 дітей

Функціонує 6 груп:

1 група дітей раннього віку (від 2 років до 3 років),

1 різновікова група (від 3років до 4 років, від4 років до 5 років)

4 групи дітей дошкільного віку (з 3 до 6(7) років)

Нормативні документи

Програма розроблена відповідно до Законів України «Про освіту»; «Про дошкільну освіту»; Базового компоненту дошкільної освіти (Державного стандарту дошкідьної освіти); Положення про заклад дошкільної освіти,затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 27 січня 2021 р. № 86; Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 квітня 2016 р. за N 563/28693; Гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності, затвердженого наказом МОН України від 20.04.2015 № 446, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України від 13.05.2015 за № 520/26965; листа МОН України від 07.07.2021 № 1/9-344 № 1/9-344 «Планування роботи закладу дошкільної освіти на рік»; листа МОН України від 27.07.2022 № 1/8504-22 «Про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2022/2023 навчальному році», листа МОН України № 1/3845-22 від 02.04.22 року «Про рекомендації для працівників закладів дошкільної освіти на період дії воєнного стану в Україні», наказу Державної служби якості освіти України від 30 листопада 2020р. № 01-11/71 «Про затвердження Методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти », листа МОН №1/3475-22 від 17.03.2022 «Про зарахування до закладів дошкільної освіти дітей із числа внутрішньо переміщених осіб», Листа МОН № 1/3737-22 від 29.03. 2022 «Про забезпечення психологічного супроводження учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану в Україні». Статуту та інших нормативно-правових документів в сфері освіти.

Освітня програма діяльності ЗДО зорієнтована на цінності та інтереси дитини, урахування вікових можливостей, збереження дитячої субкультури, взаємозв’язок усіх сторін її життя та створення умов для соціально-емоційного благополуччя й адаптації кожної дитини в соціумі дорослих та однолітків шляхом засвоєння культурно-комунікативних засобів спілкування.

Цілі і завдання Освітньої програми ЗДО визначаються відповідно до його Статуту реалізованими програмами, технологіями. Заклад прагне забезпечити відповідність рівня дошкільної освіти вимогам Базового компонента дошкільної освіти (Державного стандарту дошкільної освіти); створювати безпечні та нешкідливі умови розвитку, виховання та навчання дітей, режим роботи, умови для фізичного розвитку та зміцнення здоров’я дітей відповідно до санітарно-гігієнічним вимог та забезпечувати їх дотримання. Освітня програма враховує потреби дитячого контингенту.

Мета освітньої програми - реалізація комплексу розвивальних, виховних, навчальних функцій та змістовних напрямів організації життєдіяльності в межах вікової компетентності дітей від 2 до 6(7) років. Створення оптимальних умов для соціально-особистісного розвитку дошкільників шляхом ефективної взаємодії дітей, педагогів та батьків.

Завдання програми – забезпечення відповідності рівня дошкільної освіти вимогам Базового компонента дошкільної освіти (Державного стандарту дошкільної освіти). Вибудовування освітньої діяльності на основі індивідуальної особливості кожної дитини; підтримка ініциативи дітей у різних видах діяльності. Створення єдиного інформаційно-навчального простору для розвитку і підтримки обдарованих та здібних дошкільників. Забезпечення психолого-педагогічної підтримки сім’ї; підвищення компетентності батьків в питаннях освіти, охорони і зміцнення здоров’я дітей.

Структура програми - визначення освітніх напрямів відповідно до Базового компонента дошкільної освіти (Державного стандарту дошкільної освіти), визначення загального обсягу навантаження на кожний вік дитини: ранній вік (третій рік життя), молодший вік (четвертий рік життя), середній вік (п’ятий рік життя), старший дошкільний вік (шостий рік життя). Шляхи реалізації завдань.

Терміни реалізації освітньої програми закладу дошкільної освіти передбачено на період 2023-2024 навчальний рік.

Враховуючи аналіз роботи за минулий рік, досягнення і перспективи розвитку, педагогічний колектив визначає основні завдання на 2023-2024

1. Забезпечити сприятливі умови для зміцнення фізичного і психічного здоров’я дітей шляхом активізації спільної роботи ЗДО та сім’ї.

2. Продовжити роботу з національно – патріотичного виховання у контексті розвитку соціально-громадянської компетентності дошкільників.

3. Підвищити ефективність цілеспрямованої освітньої діяльності щодо формування у дітей безпечної поведінки в довкіллі з урахуванням умов воєнного (повоєнного ) часу.

Зміст дошкільної освіти в межах Базового компонента дошкільної освіти (Державного стандарту дошкільної освіти) реалізується через Комплексну освітню програму для дітей раннього та передшкільного віку «Стежинки у Всесвіт»: /автор. колектив; наук.керівник К.Л. Крутій, Запоріжжя: ТОВ «ЛІПС» ЛТД, 2020. -244с. схвалено Міністерством освіти і науки України для використання у дошкільних навчальних закладах (лист від 02 жовтня 2020 року № 22.1/12-Г-801).

Розділ 2. Шляхи реалізації завдань:

- Особистісно-орієнтований підхід до кожного вихованця.

- Забезпечення наступності дошкільної та початкової ланок освіти.

- Планування освітньої діяльності з дітьми (за умови дистанційної, очної чи змішаної форми навчання).

-Організація комфортного, сприятливого, предметно-просторового середовища.

- Використання інноваційних освітніх технологій.

- Співпраця з родинами вихованців.

- Здійснення моніторингу якості надання освітніх послуг.

2.1.Особистісно-орієнтований підхід до кожного вихованця.

Дошкільна освіта як перша самоцінна ланка має гнучко реагувати на сучасні соціокультурні запити, збагачувати знання дитини необхідною якісною інформацією, допомагати їй реалізувати свій природний потенціал, орієнтуватися на загально- людські й національні цінності. Нині засадами Базового компонента дошкільної освіти України (Державний стандарт дошкільної освіти), виступили:

− визнання самоцінності дошкільного дитинства;

− збереження дитячої субкультури;

− створення сприятливих комфортних умов для формування особистісної зрілості дитини, її базових якостей;

Пріоритет повноцінного проживання дитиною сьогодення:

− повага до дитини, урахування індивідуального особистого досвіду дошкільника;

− компетентнісний підхід до розвитку особистості, збалансованість набутих знань, умінь, навичок, сформованих бажань, інтересів, намірів та особистісних якостей і вольової поведінки дитини;

− надання пріоритету моральному розвитку особистості, формування у дітей соціально-громадянської компетенції;

− формування в дітей цілісної, реалістичної картини світу, основ світогляду.

Введення в життя особистісно орієнтованої моделі освіти потребує від вихователя:

- вміння враховувати індивідуальність кожної дитини, тобто застосування в освітній діяльності особистісно орієнтованого підходу.

Основними способами спілкування дорослого з дитиною в такому разі є:

- запрошення,

- співпраця,

- розуміння, визнання дитини такою, якою вона є,

- уміння стати на її позицію.

Найважливішими завданнями освітньої роботи, яка реалізує особистісно- орієнтований підхід до дитини, є:

- наявність уявлень про правила та способи міжособистісної взаємодії з однолітками,

- адаптуватися до змін,

- прояви особистісних якостей, соціальних почуттів любові до Батьківщини; готовність до посильної участі в соціальних подіях, що відбуваються в дитячих осередках

- засвоєння системи знань про соціальне життя та навичок, які демонструють здатність до соціальної активності та взаємодії дитини з людьми, що її оточують.

Із застосуванням орієнтації в освітньому процесі ЗДО на індивідуальність кожної дитини у вихователя виникає необхідність використовувати індивідуальний та диференційований підходи, як засоби реалізації особистісно орієнтованої моделі дошкільної освіти.

Реалізувати індивідуальний підхід – означає:

- ставитися до кожної дитини як до своєрідної, неповторної особистості, ураховуючи множинність і різноманітність характеристик кожної конкретної дитини (статевих відмінностей, темпераменту, характеру, здібностей), усвідомлюючи, що кожна дитина не краща й не гірша за іншу, а діти просто різні.

Диференційований підхід базується на знанні індивідуальних особливостей дитини.

Дитинство – період, коли людина інтенсивно навчається. Навчальна взаємодія дорослого із сучасною дитиною може будуватися лише на засадах ділового партнерства, взаємодовіри й поваги, що передбачає формування цілісної особистості, яка усвідомлює свою гідність і поважає інших людей.

Ознаками особистісно-орієнтованого навчання є:

− зосередження на потребах дитини;

− діагностична основа навчання;

− переважання навчального діалогу;

− ситуація вибору й відповідальність;

− співпраця, співтворчість між дітьми й педагогом;

− турбота про фізичне, психічне, соціальне й духовне здоров’я кожного вихованця;

− пристосування методики до навчальних можливостей і освітніх потреб дитини;

− стимулювання розвитку й саморозвитку дитини;

− перенесення засвоєного в нову життєву ситуацію.

2.2. Забезпечення наступності дошкільної та початкової ланок освіти

Наступність в роботі ЗДО та ЗНВК «Барвінок»

Випускники ЗДО № 163 «Катруся» в подальшому мають змогу за місцем проживання навчатися в ЗНВК «Барвінок».

Зміст роботи на навчальний рік за такими напрямками роботи як:

1.Укладання Угоди про співпрацю ЗДО (ясел-садка) № 163 «Катруся» та ЗНВК «Барвінок». Розробка сумісних заходів.

2. Забезпечення зворотнього зв'язку, здійснення самоаналізу та взаємоаналізу діяльності у галузі наступності.

3. Організація відвідування навчальних занять у ЗДО № 163 та уроків в ЗНВК «Барвінок» з метою забезпечення варіативності форм організації освітнього простору, як необхідної умови впровадження особистісно-орієнтованого підходу та формування життєвої компетентності дитини (за умови очної чи змішаної форми освітнього процесу).

4. Проведення батьківських зборів з питань адаптації першокласників до умов шкільного навчання в режимі онлайн.

5. Проведення сумісно з батьками конкурсів, виставок, спільніх засідань педагогічних рад, днів відкритих дверей, концертів, свят (в режимі онлайн).

6. Діагностика професійної компетентності вихователів з метою визначення готовності педагогів до реалізації компетентнісного підходу в сучасному освітньому процесі зі здобувачами освіти.

7. Моніторингові дослідження рівня сформованості ключових компетенцій у вихованців ЗДО в умовах впровадження Базового компоненту дошкільної освіти (Державного стандарту дошільної освіти).

8. Поширення теоретико-педагогічних знань серед батьків щодо формування ключових компетенцій вихованців ЗДО.

9. Впровадження сучасних форм просвіти та всеобучу батьківської громадськості з проблем розвитку дитини дошкільного віку; родинного виховання; особливостей взаємодії батьків з дошкільною та шкільною ланками на етапах підготовки та вступу до школи (в режимі онлайн під час воєнного стану).

2.3. Планування освітньої діяльності з дітьми

В цьому навчальному році залишається актуальною технологія блочно-тематичного планування освітнього процесу, суть якого полягає в тому, що інтегрований зміст освітньої роботи з дошкільниками (лексична тематика тижня, місяця) об'єднується в блочно-тематичні цикли (навчально-виховні блоки), проживання яких забезпечує дитині цілісне сприйняття теми протягом тижня, місяця через різні види щоденної діяльності (навчальної, ігрової, рухової, художньо-мовленнєвої, театралізованої, художньо-продуктивної (образотворчої), трудової, дослідницько-пошукової тощо).

Блочно-тематичне планування освітнього процесу (планування за навчально-виховними блоками) є одним з ефективних інструментів реалізації принципу інтеграції і сприяє кращому засвоєнню знань, умінь і практичних навичок дошкільників з відповідної теми, яка пропонується для вивчення і закріплення протягом одного-двох тижнів, місяця.

З метою реалізації Базового компонента дошкільної освіти (Державного стандарту дошільної освіти) , вищезазначених освітніх програм та відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 20.04.2015 року № 446 «Про затвердження гранично допустимого навчального навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності» у 2023-2024 навчальному році в закладі дошкільної освіти загальний обсяг тижневого навантаження за віковими групами становитиме:

Орієнтовні види діяльності за освітніми напрямами Орієнтовна кількість занять на тиждень за віковими групами
Різновікова старша (від 5 до 6 років)
(від 2 до 3 років) (від 3 до 4 років) (від 4 до 5 років)
Ознайомлення із соціумом 0,5 1,5 1,5 2
Ознайомлення з природним довкіллям 0,5 0,5 0,5 2
Соціалізація (практичний психолог) - 1 1 1
Художньо-продуктивна діяльність (музична, образотворча, театральна тощо) 4 4 4 5
Сенсорний та логіко-математичний розвиток 2 1 1 2
Розвиток мовлення 2 3 3 3
Здоров’я та фізичний розвиток 2 3 3 3
Загальна кількість занять на тиждень 9 10 11 15
Навчальне невантаження на тиждень на дитину (в астрономічних годинах) 1год30хв 2год30хв 3год40ха 6год15хв
Максимальна кількість занять на тиждень 10 14 16 20
Максимально допустиме навчальне навантаження на тиждень на дитину (в астрономічних годинах) 1,4 3,5 5,3 8,3

Години, передбачені для фізкультурних занять, не враховуються під час визначення гранично допустимого навчального навантаження на дітей.

Навчальне навантаження: тривалість проведення занять – спеціально організованих форм освітнього процесу, що відповідають віковим можливостям вихованців згідно із санітарним законодавством.

Тривалість одного заняття:

у різновіковій:

- від 2 до 3 років – до 10 хвилин;

- від 3 до 4 років – не більше 15 хвилин;

- від 4 до 5 років – 20 хвилин;

у старшій групі – 25 хвилин.

Максимально допустима кількість занять у першій половині дня у першій молодшій та різновіковій групах не перевищує двох, у старшій – трьох організованих навчальних занять. У середині та наприкінці занять, що потребують високого інтелектуального напруження чи статичної пози дітей, проводяться фізкультурні хвилинки.

Тривалість перерв між заняттями становить не менше 10 хвилин.

Заняття, які потребують підвищеної пізнавальної активності, проводяться переважно в першу половину дня та у дні з високою працездатністю (вівторок, середа). Такі заняття поєднуються та чергуються із заняттями з музичного виховання та фізкультури.

Реалізації освітньої програми сприяє проведення інтегрованих занять. Тривалість інтегрованого заняття може дещо збільшуватись за рахунок постійної зміни різних видів дитячої діяльності (на 5, 10, 15 хвилин відповідно в різновіковій, старшій групах).

Щоденно проводиться одне інтегроване для закріплення набутих дітьми знань і вмінь у різних видах їх діяльності протягом дня. При цьому забезпечено нормативні вимоги до тривалості статичного навантаження у положенні сидячи на одному занятті, а саме: різновікової – від 2 до 3 років – 15 хвилин, від 3 до 4 років – 15 хвилин, від 4 до 5 років – 20 хвилин, старшої – 25 хвилин.

Заняття з фізичної культури й музичного виховання інтеграції не підлягають.

Виконання домашніх завдань від дітей педагогами закладу дошкільної освіти не вимагається.

Організоване навчання у формі фізкультурних занять проводиться із різновікової групи. Визначаючи обсяг рухової активності дітей, враховується стан їхнього здоров’я та психофізіологічні особливості. Тривалість занять для дітей у віці від 2 до 3 років – 15 хвилин; від 3 до 5 років – 20-25 хвилин; від 5 до 6 років – 25-30 хвилин.

Фізкультурні заняття для дітей дошкільного віку проводять не менше трьох разів на тиждень. Форма та місце проведення занять визначаються педагогом залежно від поставленої мети, сезону, погодних умов та інших факторів. Згідно з Інструктивно-методичними рекомендаціями в умовах воєнного стану зазнала змін і організація роботи ЗДО. В умовах сьогодення організація освітнього процесу повинна відбуватися з урахуванням безпекової ситуації і здійснюватиметься в 2023-2024 н.р. у вигляді дистанційної форми роботи. Педагоги будуть використовувати синхронне і асинхронне навчання


Зміст освітнього процесу в закладі у 2023-2024 навчальному році спрямований на формування та розвиток компетентностей вихованців відповідно до освітніх напрямів Базового компонента дошкільної освіти (Державного стандарту дошільної освіти):

Освітній напрям Зміст освітнього процесу
Особистість дитини Передбачає: - сприяння розвитку стійких позитивних мотивів у дітей під час виконання культурно-гігієнічних навичок та навичок із самообслуговування; - формування та підтримка інтересу до правил безпеки життєдіяльності та навичок здоров’язбережувальної поведінки; - формування ціннісних уявлень про здоров’я, розуміння значення здорового способу життя для людини; - сприяння закріпленню навичок здоров’язбережувальної поведінки дитини як в організаційних формах, так і в повсякденному житті.
Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі Передбачає: Пізнання дитиною навколишнього світу засоби сенсорної системи (зір, слух, нюх, дотик, смак); Опанування математичних понять та дій (кількість, форма, величина, простір, час, лічба, вимірювання, обчислення), логічних операцій, дослідження об’єктів довкілля. Накопичення дитиною сенсорномоторного досвіду, сформованість доступних для дитини дошкільного віку уявлень, еталонів, що відображають ознаки, властивості та відношення предметів і об’єктів довколишнього світу. Показником сформованості цих уявлень є здатність дитини застосовувати отримані знання у практичній діяльності (ігрова, трудова, сенсорно-пізнавальна, математична тощо), оволодіння способами пізнання дійсності, розвиток у неї наочно-дієвого, наочно-образного, словесно-логічного мислення. Сенсорно-пізнавальна освітня лінія спрямована на інтеграцію змісту дошкільної освіти, формування у дітей пошуково-дослідницьких умінь, елементарних математичних уявлень, цілісної картини світу, компетентної поведінки в різних життєвих ситуаціях.
Дитина в природному довкіллі Містить доступні дитині дошкільного віку уявлення про природу планети Земля та Всесвіт, розвиток емоційно-ціннісного та відповідального екологічного ставлення до природного довкілля. Природнича освіченість передбачає наявність уявлень дитини про живі організми і природне середовище, багатоманітність явищ природи, причинно-наслідкові зв’язки у природному довкіллі та взаємозв’язок природних умов, рослинного і тваринного світу, позитивний і негативний вплив людської діяльності на стан природи. Ціннісне ставлення дитини до природи виявляється у її природодоцільній поведінці: виважене ставлення до рослин і тварин;готовність включатись у практичну діяльність, що пов’язана з природою; дотримування правил природокористування.
Гра дитини Передбачає: розвиток у дітей творчих здібностей, самостійності, ініціативності, організованості в ігровій діяльності та формування у них стійкого інтересу до пізнання довкілля і реалізації себе в ньому. Гра забезпечує задоволення ігрових уподобань кожної дитини, сприяє виникненню дружніх, партнерських стосунків та ігрових об’єднань за інтересами, спонукає до обміну думками, оцінювання себе й інших, заохочує до імпровізації, висловлювання власних оцінно-етичних суджень.
Дитина в соціумі Передбачає: формування у дітей навичок соціально визнаної поведінки, вміння орієнтуватись у світі людських взаємин, готовності співпереживати та співчувати іншим. Завдяки спілкуванню з дорослими, як носіями суспільно-історичного досвіду людства, в дитини з’являються інтерес та вміння розуміти інших, долучатися до спільної діяльності з однолітками та дорослими, об’єднувати з ними свої зусилля для досягнення спільного результату, оцінювати власні можливості, поважати бажання та інтереси інших людей. Взаємодія з іншими людьми є своєрідним видом входження дитини в людський соціум, що вимагає уміння узгоджувати свої інтереси, бажання, дії з іншими членами суспільства
Мовлення дитини Передбачає: засвоєння дитиною культури мовлення та спілкування, елементарних правил користування мовою у різних життєвих ситуаціях. Оволодіння мовою як засобом пізнання і способом специфічно людського спілкування є найвагомішим досягненням дошкільного дитинства. Мова виступає «каналом зв’язку» для одержання інформації з немовних сфер буття, засобом пізнання світу від конкретно-чуттєвого до понятійно-абстрактного. Мовленнєве виховання забезпечує духовно-емоційний розвиток дитини через органічний зв’язок із національним вихованням. Мовленнєва діяльність дітей дошкільного віку складається із різних видів говоріння та слухання, під час якої формуються мовленнєві вміння і навички. Вивчення української мови в дошкільних навчальних закладах національних спільнот передбачає залучення дітей інших національностей, які є громадянами України, до оволодіння українською мовою як державною на рівні вільного спілкування з іншими дітьми і дорослими, виховання інтересу та позитивного ставлення до української мови.
Дитина в світі мистецтва Передбачає: формування почуття краси в її різних проявах, ціннісного ставлення до змісту предметного світу та світу мистецтва, розвиток творчих здібностей, формування елементарних трудових, технологічних та художньо-продуктивних навичок, самостійності, культури та безпеки праці. Результатом оволодіння дитиною різними видами предметної та художньої діяльності є сформоване емоційно-ціннісне ставлення до процесу та продуктів творчої діяльності, позитивна мотивація досягнень; здатність орієнтуватися в розмаїтті властивостей предметів, розуміти різні способи створення художніх образів, виявляти інтерес до об’єктів, явищ та форм художньо-продуктивної діяльності, а також оволодіння навичками практичної діяльності, культури споживання.

Реалізуючи вищезазначений зміст освітнього процесу, вихователі забезпечують досягнення очікуваних результатів навчання, визначених у освітній програмі: Стежинки у Всесвіт: комплексна освітня програма для дітей раннього та передшкільного віку/автор. колектив; наук.керівник К.Л. Крутій, Запоріжжя: ТОВ «ЛІПС» ЛТД, 2020. -244с. схвалено Міністерством освіти і науки України для використання у дошкільних навчальних закладах (лист від 02 жовтня 2020 року № 22.1/12-Г-801).

Вихователі планують роботу з дітьми, використовуючи 2 види планів: перспективний та календарний. Кожна група планує роботу з дітьми, враховуючи їх вікові особливості.

Музичний керівник планує роботу за перспективно-календарним планом, в якому містяться дата, вид заняття, види музичної діяльності на занятті, етапи вивчення музичного репертуару. Плани складаються музичним керівником на місяць вперед.

В разі продовження воєнного стану в Україні освітня діяльність зі здобувачами освіти буде проводитися за дистанційною формою навчання з використанням доступних технічних можливостей та з урахуванням безпекової ситуації на території.

2.4. Організація предметно-просторового середовища в ЗДО

Створення сприятливого середовища в закладі включає в себе розумну, доцільну, естетичну організацію простору і його елементів: дитячі іграшки, дитячі меблі, дитячі книжки, дитячі малюнки тощо. Дітям доступні всі функціональні елементи простору закладу, що спонукає їх до активної предметно-практичної діяльності, прояву творчості, креативності. В групових кімнатах простір поділено на окремі осередки, які пов’язані між собою. Наповненність осередків перед початком навчального року змінюється згідно з віковими особливостями дітей конкретної групи. Пов'язано це з тим, що матеріали, складність та доступність їх утримання повинні відповідати сьогоднішнім закономірностям та особливостям розвитку дітей даного конкретного віку і враховувати ті особливості зон розвитку, які характерні знову ж таки сьогодні кожній окремій дитині.

Орієнтовний перелік центрів ( осередків, куточків) предметно - просторового середовища в групі:

1. Ігровий.

2. Пізнавальний: матеріали з математики, логіки, сенсорики, грамоти, екологічного та економічного виховання, розвитку мовлення, дослідницько-пошукової діяльності, українознавства, та ін.

3. Естетичний (художній).

4. Центр трудового виховання.

5. Центр здоров'я: спортивний куточок для самостійної рухової діяльності дітей

6. Центр відпочинку (психологічного розвантаження) - для емоційного розвантаження дітей, зняття втоми і постійного напруження, задоволення потреби дітей в усамітненні.

Компоненти розвиваючого предметного середовища в ЗДО включають не тільки групові приміщення, а й інший функціональний простір - музично-спортивний зал. Територія ЗДО також є складовою розвивального простору, де знаходяться прогулянкові майданчики, інші структурні компоненти.

2.5. Використання інноваційних методик та технологій

Специфічними особливостями інноваційного навчання є його відкритість майбутньому, здатність до передбачення на основі постійної переоцінки цінностей, налаштованість на конструктивні дії в оновлюваних ситуаціях, основою яких є інноваційні педагогічні технології. Вони забезпечують умови розвитку особистості, здійснення її права на індивідуальний творчий внесок, на особистісну ініціативу, на свободу саморозвитку. Інноваційні педагогічні технології мають гуманістичну спрямованість у системі освіти, зумовлену співіснуванням і складними взаєминами в науковій педагогіці й педагогічній практиці традиційної наукової педагогіки. Вони належать до системи загального наукового і педагогічного знання.

У 2023-2024 навчальному році заклад буде працювати над вивченням та впровадженням таких інноваційних методик та технологій:

- «Логічні блоки З.Дьєнеша» - Масло Л.В., Цокур Т.В., Харченко Т.В., Зуза А.В.;

- «Кольорові палички Дж. Кюізенера» - Лаврушко Т.О., Панченко Л.М.;

- «Казкові лабіринти гри» В.Воскобовича - Шевченко Н.І., Міщенко Р.О.;

- «Мнемотехніка» Г.Чепурного - всі педагоги дошкільних груп;

- Психолого-педагогічне проєктування - Міщенко Р.О., Псурцева Л.А., Цокур Т.В., Шевченко Н.В.;

- ТРВЗ - Цокур Т.В., Панченко Л.М., Шевченко Н.І.;

- Методика Л.Шелестової - Цокур Т.В., Псурцева Л.А.;

- Методика В.Єфименка - Резніченко О.І..

- Технологія В.Сухомлинського.

- Педагогіка М. Монтессорі (“Будинок вільної дитини”)

- Методика розвитку творчих здібностей на заняттях з малювання. Автор – Шульга Л.

2.6. Співпраця з родинами вихованців.

Питання взаємодії ЗДО і сім’ї знаходиться в полі зору учасників освітнього процесу. Виходячи з позиції що родина і ЗДО, виконуючи специфічні виховні функції, не можуть замінити один одного і мають взаємодіяти задля повноцінного розвитку дитини-дошкільника, визначені такі аспекти окресленої проблеми: етико-педагогічні вимоги до взаємин із дітьми та їхніми батьками; умови для спільної роботи сім’ї і педагогічного коллективу ЗДО у формуванні моральних якостей особистості дитини; зміст і методи педагогічної освіти батьків; співробітництво вихователів закладу дошкільної освіти із сім’єю щодо виховання дошкільників у дусі миру; педагогічні умови ефективної взаємодії ЗДО і сім’ї щодо формування у дітей культури здорового способу життя для збереження і укріплення здоров’я; особливості взаємодії з батьками дітей раннього віку.

Розуміння того, що саме в сім’ї закладається фундамент повноцінного фізичного і психічного розвитку дитини, спонукає дошкільний заклад до пильного вивчення запитів, потреб і вимог сучасної сім’ї, тобто, до тісної взаємодії ЗДО і родини.

В основу взаємодії сучасного закладу і сім'ї покладається співробітництво. Ініціаторами його встановлення виступає ЗДО, оскільки педагоги професійно підготовлені до освітньої роботи.

Вирішуючи питання педагогізації батьків, слід акцентувати увагу на

- дитину, як найбільшу цінність, яка виховується відповідно до сімейних традицій;

- батьків (сім`я, родина) – найбільша моральна цінність, оберіг моралі й духовності;

- педагога – професіонала, партнера, який створює дух творчості, спрямовує взаємодію, вчить мистецтву життя, життєвої компетентності.

Батьки разом з вихователями повинні збудувати свої стосунки на принципах взаємної поваги, розуміння важливості один одного і усвідомлення того, що таке партнерство матиме довготривалий вплив, на користь усіх.

Пріоритетні напрямки роботи з батьками:

- всебічне вивчення становища, статусу родини та моделі взаємодії з ними для здійснення диференційованого підходу;

- залучення батьків до співпраці у створенні належних умов для життєдіяльності та розвитку дітей;

- сприяння підвищенню психологічної та педагогічної компетентності батьків щодо розуміння закономірностей розвитку дитини, а також питань навчання і виховання дошкільнят;

- залучення батьків до активної участі в заходах, що проводяться в закладі, формування в них відчуття приналежності до колективу дитячого садка як однодумців і спільників;

- формування усвідомленого розуміння батьками своєї відповідальності за максимальне забезпечення дитині повноцінного життя в майбутньому;

- в умовах запровадження дистанційної форми організації освітнього процесу батьки мають стати партнерами педагогічних працівників.

Співпрацю та організацію зворотнього зв’язку з батьками дітей здійснювати через вебсайт закладу, використання сервісів та інструментів комунікації в онлайн-режимі, електронних платформ: Zoom, Google Meet, Google Classroom та соціальні мережі з питань стану здоров’я дитини, особливостей навчання, виховання, розвитку дітей при використанні дистанційного та змішаного видів комунікації в разі продовження воєнного стану в Україні.

Першочергові завдання ЗДО у воєнний час:

- налагодження ефективної комунікації учасників освітнього процесу;

- здійснення інформаційної підтримки та психологічного супроводу учасників освітнього процесу;

- сприяння організації комунікацій дітей та їхніх батьків з іншими членами громади;

- адаптувати освітній процес в умовах війни з урахуванням ситуацій що склалися;

- проведення роботи з батьками щодо психологічного супроводу дитини у воєнний час, надання консультативної підтримки щодо допомоги дітям впоратися з тривожністю під час воєнних дій в онлайн режимі.

2.7. Здійснення моніторингу якості надання освітніх послуг

Моніторинг - це засіб контролю за освітнім процесом, форма організації збору, зберігання, оброблення та розповсюдження інформації про діяльність педагогічного колективу ЗДО, що забезпечує безперервне стеження за станом освітньої роботи і прогнозування розвитку дошкільної освіти.

Метою моніторингу є вивчення стану реалізації завдань Базового компонента дошкільної освіти, стану організації освітнього процесу в ЗДО.

Завдання моніторингового дослідження в ЗДО:

1. Виявити якість практичної реалізації завдань Базового компоненту дошкільної освіти та отримати об'єктивну інформацію про якість освіти, а також прогнозувати її розвиток.

2. Дослідити рівень засвоєння програмового матеріалу дошкільниками відповідно до Базового компоненту дошкільної освіти та освітньої програми ЗДО.

3. Провести порівняльний аналіз відповідності фактичних результатів освітньої діяльності ЗДО прикінцевій меті - вимогам Державних стандартів дошкільної освіти та освітньої програми.

4. Визначити чинники, які сприяють покращенню виконання освітньої програми в ЗДО.

5. Надати рекомендації педагогам та батькам дошкільників стосовно визначення шляхів покращення якості дошкільної освіти, спираючись на результати моніторингу.

У рамках визначених завдань у 2023-2024 навчальному році будуть здійснені заходи щодо визначення стану забезпечення якості освітнього процесу.

Результати освітньої діяльності педагогів закладу з формування у дітей компетентностей будуть визначатись шляхом проведення моніторингових досліджень:

Назва групи Форма дослідження Інструментарій
«Дзвіночки» (діти віком від 2 років до 3 років) Педагогічна діагностика: моніторинг - дидактичні ігри та вправи; - розвивальні ігри ; - вивчення листків здоров᾽я кожної дитини; - анкетування (опитування) батьків; - аналіз мовлення дітей; - міні-заняття з окремими дітьми; - спостереження за дітьми (безпосередні, опосередковані)
«Малятко» (діти віком від 3 років до 4 років) Педагогічна діагностика, моніторинг: - дидактичні ігри та вправи; - розвивальні ігри ; - вивчення листків здоров᾽я кожної дитини; - анкетування (опитування) батьків; - аналіз мовлення дітей; - міні-заняття з окремими дітьми; - спостереження за дітьми (безпосередні, опосередковані)
«Писанка» (різновікова від 3років до 4років, від 4років до 5років (7/9) Педагогічна діагностика, моніторинг: - дидактичні ігри та вправи; - розвивальні ігри ; - вивчення листків здоров᾽я кожної дитини; - анкетування (опитування) батьків; - аналіз мовлення дітей; - міні-заняття з окремими дітьми; - спостереження за дітьми (безпосередні, опосередковані)
«Сонечко» (діти віком від 4 років до 5років) - дидактичні ігри та вправи; - розвивальні ігри ; - вивчення листків здоров᾽я кожної дитини; - анкетування (опитування) батьків; - аналіз мовлення дітей; - міні-заняття з окремими дітьми; - спостереження за дітьми (безпосередні, опосередковані);
«Капітошка» (діти віком від 5років до 6 років) Педагогічна діагностика: моніторинг - дидактичні ігри та вправи; - розвивальні ігри ; - міні-заняття з окремими дітьми; - спостереження за дітьми (безпосередні, опосередковані); - бесіда з дітьми (як допоміжний метод); - вивчення продуктів праці дошкільнят (малювання, ліплення, аплікації, конструювання, художньої праці, мовленнєвої творчості тощо); - контрольні зрізи рівнів знань та умінь дітей з різних розділів програми (нульові зрізи - у вересні, контрольні зрізи - у грудні-січні, підсумкові зрізи - у квітні-травні); - контрольні та підсумкові заняття;
«Веселка» (діти віком від 5 років до 6 років ) Педагогічна діагностика, моніторинг: - дидактичні ігри та вправи; - розвивальні ігри ; - міні-заняття з окремими дітьми; - спостереження за дітьми (безпосередні, опосередковані); - бесіда з дітьми (як допоміжний метод); - вивчення продуктів праці дошкільнят (малювання, ліплення, аплікації, конструювання, художньої праці, мовленнєвої творчості тощо); - контрольні зрізи рівнів знань та умінь дітей з різних розділів програми (нульові зрізи - у вересні, контрольні зрізи - у грудні-січні, підсумкові зрізи - у квітні-травні); - контрольні та підсумкові заняття;

У закладі дошкільної освіти використовуються такі види моніторингу: початковий (вересень); поточний (за півріччя); узагальнюючий (у кінці навчального року).

Освітня програма закладу дошкільної освіти (ясел-садка) № 163 «Катруся» забезпечує досягнення дітьми результатів навчання (набуття компетентностей), визначених Базовим компонентом дошкільної освіти (Державного стандарту дошкільної освіти ).

Об'єктами моніторингу в ЗДО є:

- інформація про учасників освітнього процесу (педагогів, дітей, батьків), зокрема про стан їх здоров'я, соціальний захист, умови життя та виховання, рівень задоволення потреби в освітніх послугах;

- навчально-методичне, матеріально-технічне, нормативно-правове, кадрове забезпечення освітнього процесу;

- результати освітнього процесу (навчально-пізнавальної, творчої, ігрової діяльності дітей тощо).

Отже, учасниками моніторингу в ЗДО є всі суб'єкти освітнього процесу (педагоги, діти, батьки).

Методами моніторингу є:

- статистичні обстеження;

- експертні опитування педагогів, дітей, батьків;

- вивчення документації педагогів;

- метод аналізу результатів педагогічної діагностики дітей;

- методи обробки та накопичення інформації;

- методи математичної статистики;

Якість освіти не може бути зведеною лише до якості навчання. Насамперед потрібно пам'ятати про те, що перевіряючи знання та вміння дітей, необхідно вивчати стан організації всіх видів діяльності, а не лише навчання на заняттях, а робота з дитиною має бути орієнтована на розвиток його творчого потенціалу. Якісну дошкільну освіту визначаємо як процес і результат удосконалення здібностей дитини, створення сприятливих умов для досягнення нею фізичної, психічної та соціальної зрілості, індивідуального зростання, вияву творчих здібностей, актуалізації природного потенціалу. Сучасна якісна модель дошкільної освіти передбачає побудову індивідуального освітнього шляху для кожної дитини, створення оптимальних умов для її гармонійного природного розвитку. Саме на це й спрямовуємо зусилля педагогів ЗДО та батьків. Моніторинг дає нам змогу уникнути помилок і виявити:

- чи ефективними є методи і прийоми, освітні технології, засоби освітньої діяльності, які використовують педагогічні працівники ЗДО;

- чи відповідають результати освітньої роботи очікуваним.

Педагогічна діагностика - це метод з'ясування всіх обставин перебігу освітнього процесу, достеменне визначення його результатів; педагогічне діагностування - процес (складова частина) практичної діяльності педагога, яка передбачається його посадовими обов'язками, з метою вивчення результатів освітнього процесу з дошкільниками. На цій основі проводиться правильне прогнозування можливих відхилень, визначення шляхів їх попередження, а також коригування процесу навчання, виховання і розвитку дошкільників з метою підвищення якості дошкільної освіти. Педагогічна діагностика дозволяє вихователям і вихователю-методисту своєчасно фіксувати рівні розвитку дітей на початок, середину (за потребою) та кінець навчального року. А систематичне відстеження (моніторинг) динаміки змін у розвитку дошкільників допомагає визначати необхідні методи надання їм допомоги за кожною освітньою лінією, а також вносити корективи в освітній процес, як індивідуально для кожної дитини, так і всієї групи в цілому. Отже, педагогічна діагностика - це основа для здійснення педагогічного моніторингу в ЗДО.

Розділ 3. Права та обов'язки здобувачів освіти

Здобувачі освіти мають право на:

- розвиток, навчання та виховання;

- індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, методів і засобів навчання;

- якісні освітні послуги;

- справедливе та об’єктивне оцінювання результатів розвитку;

- відзначення успіхів у своїй діяльності;

- безпечні та нешкідливі умови перебування в закладі;

- повагу людської гідності;

- захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;

- участь у громадському самоврядуванні та управлінні закладом освіти;

- інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення.

Здобувачі освіти зобов’язані:

- виконувати вимоги освітньої програми, дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів розвитку, передбачених Базовим компонентом дошкільної освіти України (Державний стандарт дошкільної освіти);

- поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;

- відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;

- дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку.

Здобувачі освіти мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством та установчими документами закладу освіти (Статут закладу дошкільної освіти (ясел-садка) № 163 «Катруся» Запорізької міської ради).

Розділ 4. Система внутрішнього забезпечення якості освіти

У ЗДО №163 сформовано систему внутрішнього забезпечення якості освіти, Положення про яку, схвалено педагогічною радою закладу. Система забезпечення якості освіти в закладі базується на таких принципах:

- відповідності Базовому компоненту дошкільної освіти;

- відповідальності за забезпечення якості освіти та якості освітньої діяльності;

- системності в управлінні якістю на всіх стадіях освітнього процесу;

- демократизації в освітній діяльності;

- здійснення обґрунтованого моніторингу якості;

- готовності суб’єктів освітньої діяльності до ефективних змін;

відкритості інформації на всіх етапах забезпечення якості та прозорості процедур системи забезпечення якості освітньої діяльності.

Мета внутрішньої системи якості освіти закладу складається в об'єднанні й інтеграції організаційних, методичних, кадрових зусиль і ресурсів ЗДО з урахуванням різноманітних факторів та умов для досягнення високої якості освітнього процесу та його результатів, що відповідають кращим зразкам і відповідним стандартам.

Основні завдання внутрішньої системи забезпечення якості освіти передбачають розробку та дотримання в закладі вимог до визначення якісних результатів із наступних напрямків:

- збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дитини;

- формування внутрішньої культури особистості в контексті рідної культури, мови, поваги до традицій і звичаїв народу, свідомого ставлення до себе, оточення та довкілля;

- формування особистості дитини, розвиток її творчих здібностей, набуття нею соціального досвіду;

- виконання вимог Базового компонента дошкільної освіти, забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту.

Критеріями ефективності внутрішньої системи забезпечення якості освіти є:

- відповідність досягнень здобувачів освіти державним вимогам до рівня освіченості, розвиненості та вихованості дитини 6(7) років, сумарного кінцевого показника набутих дитиною компетенцій перед її вступом до школи;

- відповідність узагальнених показників результату освітньої роботи (сформованість певного виду компетенцій) змісту освітніх напрямів, визначених інваріантною складовою Базового компонента дошкільної освіти;

-ефективність реалізації варіативної складової змісту дошкільної освіти відповідно до індивідуальних інтересів і потреб дітей, запитів і побажань батьків, наявних умов розвитку дошкільників;

-якісний склад та ефективність роботи педагогічних працівників;

-показник наявності освітніх, методичних і матеріально-технічних ресурсів для забезпечення якісного освітнього процесу.

У рамках зазначеної системи у 2023-2024 навчальному році будуть здійснені заходи щодо визначення стану забезпечення якості освітнього процесу, а саме:

- забезпечення безпечних умов для учасників освітнього процесу;

- створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації;

- формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору;

- застосування внутрішнього моніторингу, що передбачає систематичне відстеження та коригування результатів навчання кожного здобувача освіти;

- реалізація Базового компоненту дошкільної освіти у закладі дошкільної освіти;

- ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності, використання сучасних освітніх підходів до організації освітнього процесу;

- постійне підвищення професійного рівня і педагогічної майстерності педагогічних працівників;

- налагодження співпраці зі здобувачами освіти, їх батьками, працівниками закладу освіти;

- організація педагогічної діяльності та навчання здобувачів освіти на засадах академічної доброчесності;

- ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку педагогічних працівників;

- організація освітнього процесу на засадах людиноцентризму, прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу.

Результати освітньої діяльності педагогів закладу з формування у дітей компетентностей будуть визначатись шляхом проведення моніторингових досліджень. Педагогічна діагностика в групах дошкільного віку проводиться двічі на рік у вересні і березні. У вересні 2023 року моніторинг проводитиметься онлайн індивідуально. Окрім того спостереження щодо динаміки зміни показників проводитиметься постійно через :

- підсумкові заняття;

- міні-заняття з окремими дітьми;

- спостереження за дітьми (безпосередні, опосередковані);

- бесіда з дітьми (як допоміжний метод);

- вивчення продуктів праці дошкільнят, надіслані фото (малювання, ліплення, аплікації, конструювання, художньої праці, мовленнєвої творчості тощо).

Моніторинг розвитку старших дошкільників здійснюється на кінець дошкільного віку за системою розвивальних завдань (психологічна діагностика та моніторинг досягнень дітей згідно з БКДО), має формувальний характер і не підлягає стандартизованим критеріям.

Програмно – методичне забезпечення освітньої програми

Базовий компонент дошкільної освіти / наук. кер. А.М. Богуш, дійсний член НАПН України, проф. д-р пед. наук ; авт. кол.: Богуш А.М., Бєлєнька Г.В., Богініч О.Л. та ін. – К., 2021.

Лист МОН від 07.07.2021 №1/9-344 "Планування роботи закладу дошкільної освіти на рік"

Лист МОН від 27.07.2022 №1/8504-22 “Про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2022/2023 навчальному році”

Лист МОН № 1/3737-22 від 29.03. 2022 «Про забезпечення психологічного супроводження учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану в Україні».

Лист МОН №1/9-766 від 12.12.2019 «Щодо комунікації з дітьми дошкільного віку з батьків учасників ООС/АТО, внутрішньо переміщених осіб та організації взаємодії з їхніми батьками» .

Лист МОН №1/3845-22 від 02.04.2022 “Щодо здійснення заходів захисту вихованців під час освітнього процесу в умовах воєнного стану та надзвичайних ситуацій”

Лист МОН від 11.07.2022 1/7707-22 Про підоготовку ЗО до нового навчального року та опалювального сезону в умовах воєнного стану"

Гавриш Н., Безсонова О. Калейдоскоп інформаційно-ігрової творчості дітей. Методичні рекомендації щодо використання коректурних таблиць. – К., 2017.

Єфименко М. М. Програма з фізичного виховання дітей раннього та дошкільного віку “Казкова фізкультура”— Тернопіль : Мандрівець, 2019. — 52 с

Киричук Т. В., Кулик О. М., Шаповал Н. М. "Моніторинг досягнень дітей дошкільного віку згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти" , 2021, 184 с.

Лохвицька Л. В.Програма з основ здоров’я та безпеки життєдіяльності дітей дошкільного віку “Про себе треба знати, про себе треба дбати”, 2019, 120 с.

Лохвицька Л. В.Скарбниця моралі. Програма з морального виховання дітей дошкільного віку, 2019, 128 с.

Моя країна — Україна: хрестоматія для дошкільнят з національно-патріотичного виховання / автори і укладачі — Наталя Гавриш, Ольга Косенчук. — Харків: Ранок, 2022. — 96 с

Стежинки у Всесвіт : Комплексна програма для дітей раннього та переддошкільного віку - автор. колектив ; наук. керівник К. Л. Крутій. – Запоріжжя : ТОВ “ЛІПС” ЛТД, 2021.

Додаток 1

Розподіл занять на тиждень за віковими групами на 2023 – 2024 навчальний рік (за умови припинення воєнного стану)

Дні тижня 3 рік життя 10 хв. 4 рік життя 15 хв.
Понеділок 1.Розвиток мовлення 9.00 – 9.10 2.Малювання 9.20 – 9.30 1. Музичне 9.05– 9.20 2. Розвиток мовлення 9.30 – 9.45 ІІ половина дня 3. Соціалізація (практичний психолог) 15.50 - 16.05
Вівторок 1. Конструювання 9.00 – 9.10 2.Фізкультура 9.20 -9.30 1. * Логіко-математичний розвиток+Конструювання 9.00 – 9.20 2. Фізкультура 9.30 – 9.45
Середа 1. Музичне 8.50 – 9.00 2.Сенсорний розвиток 9.10 – 9.20 ІІ половина дня Вечір розваг 1. Музичне 9.05 – 9.20 2. Звукова культура мовлення 9.30 – 9.45 ІІ половина дня Вечір розваг
Четвер 1.Ознайомлення з природним /з предметним довкіллям 9.00 – 9.10 2. Аплікація/Ліплення 9.20 – 9.30 ІІ половина дня Фізкультура 15.45 –16.00 1. Ознайомлення з природним /з предметним довкіллям 9.00 – 9.15 2. Малювання 9.25 – 9.40 ІІ половина дня 3.Фізкультура 15.50 – 16.05
П’ятниця 1.Музичне 8.45 – 8.55 2.Художньо-мовленнєва діяльність /Театральне мистецтво - 4 тиждень 9.10 – 9.20 1. Художньо-мовленнєва діяльність /Театральне мистецтво - 4 тиждень 9.00 – 9.15 2. Аплікація/Ліплення 9.25 – 9.40 3. Фізкультура на свіжому повітрі
Дні тижня Різновікова група від 3 до 4 років, від 4 до 5 роів 20 хв. 5 рік життя 20 хв.
Понеділок 1. Розвиток мовлення 9.00 – 9.20 2. Музичне 9.30– 9.50 3. Ознайомлення з предметним / з природним довкіллям 10.00 – 10.20 1. Розвиток мовлення 9.00 – 9.20 2. Фізкультура 9.30– 9.50 3. Ознайомлення з предметним / з природним довкіллям 10.00 – 10.20
Вівторок 1 Фізкультура 9.00 – 9.20 2. * Логіко - математичний розвиток+Конструювання 9.30 – 10.00 1 Музичне 9.00 – 9.20 2. * Логіко - математичний розвиток+Конструювання 9.30 – 10.00
Середа 1. Пропедевтичний курс навчання грамоти 9.00 – 9.20 2 Малювання 9.30 – 9.50 3. Фізкультура на свіжому повітрі ІІ половина дня Вечір розваг 1. Пропедевтичний курс навчання грамоти 9.00 – 9.20 2 Малювання 9.30 – 9.50 3. Фізкультура на свіжому повітрі ІІ половина дня Вечір розваг
Четвер 1. Музичне 9.05 – 9.25 2. Художньо-мовленнєва діяльність /Театральне мистецтво - 4 тиждень 9.35 - 9.55 3. Аплікація/ Ліплення 10.05 - 10.25 1. Фізкультура 9.05 – 9.25 2. Художньо-мовленнєва діяльність /Театральне мистецтво - 4 тиждень 9.35 - 9.55 3. Аплікація/ Ліплення 10.05 - 10.25
П’ятниця 1. ОБЖД / Валеологія 9.00 – 9.20 2. Фізкультура 9.30 – 9.50 ІІ половина дня 3. Соціалізація (практичний психолог) 16.00 – 16.20 1. ОБЖД / Валеологія 9.00 – 9.20 2. Музичне 9.30 – 9.50 ІІ половина дня 3. Соціалізація (практичний психолог) 16.00 – 16.20
Дні тижня 6 – А рік життя 25 хв. 6 - Б рік життя 25 хв.
Понеділок 1.Розвиток мовлення 9.00 – 9.20 2. ОБЖД / Валеологія 9.30 – 9.50 3. Фізкультура 10.00 – 10.20 1. Розвиток мовлення 9.00 – 9.25 2. Ліплення 9.35 – 10.00 3. Фізкультура на свіжому повітрі ІІ половина дня 4. Конструювання/Економічна освіта 16.00 – 16.25
Вівторок 1. Логіко-математичний розвиток + Конструювання 9.00 – 9.30 2. Ознайомлення з предметним / з природним довкіллям 9.40 – 10.00 3.Фізкультура на свіжому повітрі 1.Логіко-математичний розвиток 9.00 – 9.25 2. Ознайомлення з природним довкіллям 9.35 – 10.00 3. Музичне 10.10 – 10.35 ІІ половина дня 4.Соціалізація (практичний психолог) 16.00 – 16.25
Середа 1.Пропедевтичний курс навчання грамоти 9.00 – 9.20 2. Музичне 9.30 – 9.50 3. Малювання 10.00 – 10.20 ІІ половина дня. Вечір розваг 1. Пропедевтичний курс навчання грамоти 9.00 – 9.25 2. ОБЖД/Валеологія 9.35 – 10.00 3. Фізкультура 10.10 – 10.35 ІІ половина дня . Вечір розваг
Четвер 1. Художньо-мовленнєва діяльність /Театральне мистецтво - 4 тиждень 9.00 – 9.20 2. Фізкультура 9.30- 9.50 ІІ половина дня Соціалізація (практичний психолог) 16.00 – 16.20 1. Екологічна освіта/Природа космосу 9.00 – 9.25 2. Малювання 9.35 – 10.00 3. Музичне 10.10 – 10.35
П’ятниця 1. Музичне 9.05 – 9.25 2. Аплікація / Ліплення 9.35 – 9.55 1. Ознайомлення з предметним довкіллям 9.00 – 9.25 2. Аплікація 9.35 – 10.00 3. Фізкультура 10.10 – 10.35 Художньо-мовленнєва діяльність /Театральне мистецтво - 4 тиждень 16.00 – 16.25

Додаток 2

Розподіл дистанційних занять на тиждень на 2023-2024 навчальний рік

з дітьми на час воєнного стану

3 р.ж. 4 р.ж. Різновікова група 5р.ж. 6-А р.ж. 6-Б р.ж.
Понеділок 1.Розвиток мовлення 2.Музичне 1.Розвиток мовлення 2.ОБЖД/ Валеологія 1.Розвиток мовлення 2.Ознайомлення з природ./ предметним довкіллям 3.Соціалізація 1.Розвиток мовлення 2.Ознайомлення з природ./ предметним довкіллям 1.Розвиток мовлення 2. Ознайомлення з природним/ предметним довкіллям 1.Розвиток мовлення 2.Ознайомл. з природним/ предметним довкіллям
Вівторок 1.Ознайомлення з предметним довкіллям 1.Логіко-математичний розвиток 2.Ознайом. з природ./ предмет. довкіллям 1.Логіко-математичний розвиток 2.Художн.-мовленнєва діяльність 1.Логіко-математичний розвиток 2.Художньо-мовленнєва діяльність 1.Логіко-математичний розвиток 2. ОБЖД/ Валеологія 1.Логіко-математичний розвиток 2. ОБЖД/ Валеологія
Сеореда 1.Худож-мовленнєва діяльність + малювання 2.Фізкульт. 1.Звукова культура мовлення 2. Музичне 1.Навчання грамоти 2.Малювання 1.Навчання грамоти 2.Малювання 1.Навчання грамоти 2.Малювання 1.Навчання грамоти 2.Малювання
Четвер 1.Ознайомлення з природним довкіллям + аплікація (ліплення) 1.Худож.-мовленнєва діяльність + малювання 2.Соціалізація 1.Музичне 2.Аплікація/ Ліплення 1.Музичне 2.Аплікація/ Ліплення 1.Художньо-мовленнєва діяльність 2.Фізкультур 3.Соціалізац 1.Худож-мовленнєва діяльність 2.Фізкультура 3.Соціалізація
П’ятниця 1. Сенсорний розвиток 2.Соціалізація 1.Ліплення/ Аплікація 2.Фізкультура 1.ОБЖД/Валеологія 2.Фізкультура 1.ОБЖД/Валеологія 2.Фізкультура 3.Соціалізація 1.Музичне 2.Ліплення/ Аплікація 1.Музичне 2.Ліплення/ Аплікація
Кiлькiсть переглядiв: 3255

Коментарi