/Files/images/титулка освітня програма.jpg

1. Загальні положення

1.1. Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти (далі − Положення) в Дошкільному навчальному закладі (ясел-садка) № 163 «Катруся» Запорізької міської ради Запорізької області (далі – ДНЗ) розроблено відповідно до вимог статей 26, 40, 41, 62, 67 Закону України «Про освіту», статей 20, 23 Закону України «Про дошкільну освіту», Базового компонента дошкільної освіти (Державного стандарту дошкільної освіти) нова редакція (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.-1.2021 № 33), наказу Державної служби якості освіти України від 30.11.2020 № 01-11/71 «Про затвердження Методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти», Статуту закладу та інших нормативних документів.

1.2. Положення регламентує зміст і порядок забезпечення якості освіти в ДНЗ. Педагогічна рада, як колегіальний орган управління ДНЗ, формує систему та затверджується керівником за попереднім схваленням педагогічної ради, яка має право вносити в нього зміни та доповнення.

1.3. Положення поширюється на діяльність всіх педагогічних працівників, що здійснюють освітню діяльність. Термін дії Положення необмежений. Положення діє до затвердження нового.

1.4. Основними документами, які визначають критерії якості дошкільної освіти у ДНЗ, є Державний стандарт дошкільної освіти – Базовий компонент дошкільної освіти, комплексна освітня програма для дітей раннього та передшкільного віку «Стежинки у Всесвіт», що розкривають зміст реалізації в кожному віковому періоді розвитку дошкільника.

1.5. Функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти

( далі- ВСЗЯО) забезпечує керівник ДНЗ в межах наданих йому повноважень.

Система забезпечення якості освітньої діяльності в ДНЗ № 163 «Катруся» передбачає:

- Відповідності Базовому компоненту дошкільної освіти;

- Відповідальності за забезпечення якості освіти та якості освітньої діяльності;

- Системності в управлінні якістю на всіх стадіях освітнього процесу;

- Демократизації в освітній діяльності;

- Здійснення обгрунтованого моніторингу якості освіти;

- Готовності суб’єктів освітньої діяльності до ефективних змін;

- Відкритості інформації на всіх етапах забезпечення якості та прозорості

процедур системи забезпечення якості освітньої діяльності.

2. Основна мета.

Основна мета стратегії (політики) забезпечення якості освіти – гарантувати якість дошкільної освіти та формувати довіру суспільства до ДНЗ.

2.1. Мета внутрішньої системи якості освіти закладу складається в об'єднанні й інтеграції організаційних, методичних, кадрових зусиль і ресурсів ДНЗ з урахуванням різноманітних факторів та умов для досягнення високої якості освітнього процесу та його результатів, що відповідають кращим зразкам і відповідним стандартам.

2.2. Основні завдання внутрішньої системи забезпечення якості освіти передбачають розробку та дотримання в закладі вимог до визначення якісних результатів із наступних напрямків:

- збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дитини;

- формування внутрішньої культури особистості в контексті рідної культури, мови, поваги до традицій і звичаїв народу, свідомого ставлення до себе, оточення та довкілля;

- формування особистості дитини, розвиток її творчих здібностей, набуття нею соціального досвіду;

- виконання вимог Базового компонента дошкільної освіти, забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту.

2.3. Компоненти внутрішньої системи якості освіти ДНЗ:

- Стратегія (політика) та процедури забезпечення якості освіти;

- Система та механізми забезпечення академічної доброчесності;

- Оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників;

- Оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання управлінської діяльності керівних працівників закладу освіти;

- Забезпечення наявності необхідних ресурсів для організації освітнього процесу;

- Забезпечення наявності інформаційних систем для ефективного управління закладом освіти;

- Створення в закладі освіти інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування (у разі потреби).

3. Принципи формування внутрішньої системи забезпечення якості дошкільної освіти

3.1. Орієнтація на замовника (батьків або законних представників дітей), завоювання їхньої довіри. Розуміння поточних і майбутніх їхніх потреб сприятиме сталому успіху ДНЗ.

3.2. Створення умов для задіяння усіх працівників до досягнення цілей ДНЗ у сфері якості (інформування працівників про місію ДНЗ, бачення, стратегію, політики та процеси; створення та підтримання спеціальних цінностей, справедливості та етичних моделей поведінки; формування культури довіри та чесності; заохочення до зобов'язання щодо якості в масштабі всього ДНЗ тощо).

3.3. Взаємопов'язаність процесів діяльності ДНЗ, які функціонують як цілісна система.

3.4. Зорієнтованість на поліпшення показників освітнього процесу, підвищення задоволеності батьків або законних представників дітей; підвищення здатності прогнозувати внутрішні та зовнішні ризики й можливості, а також реагувати на них.

3.5. Прийняття рішень на підставі фактичних даних та розуміння причинно-наслідкових зв'язків та можливих непередбачених наслідків.

3.6.Взаємодія зі всіма зацікавленими сторонами, щоб оптимізувати їхній вплив на дієвість ДНЗ.

3.6. Стратегія (політика) забезпечення якості освіти в ДНЗ орієнтована на:

3.7.Партнерство у розвитку, навчанні та вихованні дітей, а також професійній взаємодії;

3.8. Недискримінацію, запобігання та протидію булінгу (цькуванню);

3.9.Прозорість та інформаційну відкритість діяльності ДНЗ;

3.10.Сприяння безперервному професійному зростанню педагогічних працівників. Забезпечення академічної свободи педагогічних працівників.

3.11.Справедливе та об'єктивне оцінювання професійної діяльності педагогічних працівників;

3.12. Створення сприятливих умов для формування особистісної зрілості дитини, її базових якостей.

4. Характеристика внутрішньої системи забезпечення якості освіти в ДНЗ №163 «Катруся».

Зміст внутрішньої системи якості освіти закладу формується та реалізується за напрямами: «Освітнє середовище закладу дошкільної», «Система оцінювання здобувачів освіти», «Оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників», «Управлінські процеси закладу освіти».

Напрям 1. Освітнє середовище закладу дошкільної освіти.

Освітнє середовище дошкільного навчального закладу сприяє забезпеченню ефективного формування у дітей необхідних компетенцій, навичок самостійної та спільної діяльності, активної взаємодії у соціумі, задля реалізації власних можливостей. Сучасне освітнє середовище - комплекс психолого- педагогічних, матеріально-технічних, санітарно-гігієнічних, естетичних умов, що забезпечують організацію комфортної життєдіяльності дитини. Освітній простір заклад є сукупністю локальних освітніх середовищ, які перебувають у взаємодії одне з одним.

Вимога 1. Забезпечення комфортних і безпечних умов навчання та праці.

- Приміщення і територія закладу дошкільної освіти є безпечними та комфортними для навчання та праці.

- Заклад дошкільної освіти забезпечений навчальними та іншими приміщеннями з відповідним обладнанням, що необхідні для реалізації освітньої програми.

- Здобувачі освіти та працівники закладу освіти обізнані з вимогами охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правилами поведінки в умовах надзвичайних ситуацій і дотримуються їх.

- Працівники обізнані з правилами поведінки в разі нещасного випадку зі здобувачами освіти та працівниками закладу освіти чи раптового погіршення їх стану здоров’я і вживають необхідних заходів у таких ситуаціях.

- У закладі дошкільної освіти створюються умови для харчування здобувачів освіти.

- У закладі дошкільної освіти створюються умови для безпечного використання мережі Інтернет.

- У закладі дошкільної освіти застосовуються підходи для адаптації та інтеграції здобувачів освіти до освітнього процесу, професійної адаптації працівників.

Вимога 2. Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації.

- Заклад дошкільної освіти планує та реалізує діяльність щодо запобігання будь-яким проявам дискримінації, булінгу в закладі.

- Правила поведінки учасників освітнього процесу в закладі освіти забезпечують дотримання етичних норм, повагу до гідності, прав і свобод людини.

- Керівник та заступники керівника (далі – керівництво) закладу освіти, педагогічні працівники протидіють булінгу (цькуванню), іншому насильству, дотримуються порядку реагування на їх прояви.

Вимога 3. Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору (за потребою).

- Приміщення та територія закладу дошкільної освіти облаштовуються з урахуванням принципів універсального дизайну та/або розумного пристосування.

- У закладі дошкільної освіти застосовуються методики та технології роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.

- Заклад освіти взаємодіє з батьками дітей з особливими освітніми потребами, фахівцями інклюзивно-ресурсного центру, залучає їх до необхідної підтримки дітей під час здобуття освіти.

Напрям 2. Система оцінювання здобувачів освіти.

Вимога 1. Наявність відкритої, прозорої і зрозумілої для здобувачів освіти системи оцінювання їх навчальних досягнень.

- Здобувачі освіти отримують від педагогічних працівників інформацію про критерії, правила та процедури оцінювання навчальних досягнень;

- Система оцінювання в закладі освіти сприяє реалізації компетентнісного підходу до навчання;

- Здобувачі освіти вважають оцінювання результатів навчання справедливим і об’єктивним.

Вимога 2. Застосування внутрішнього моніторингу, що передбачає систематичне відстеження та коригування результатів навчання кожного здобувача освіти.

- У дошкільному навчальному закладі здійснюється аналіз результатів навчання здобувачів освіти.

- У дошкільному навчальному закладі впроваджується система формувального оцінювання.

Вимога 3. Спрямованість системи оцінювання на формування у здобувачів освіти відповідальності за результати свого навчання, здатності до само оцінювання.

- Дошкільний навчальний заклад сприяє формуванню у здобувачів освіти відповідального ставлення до результатів навчання.

- Дошкільний навчальний заклад забезпечує самооцінювання та взаємооцінювання здобувачів освіти.

Напрям 3. Оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників.

Вимога 1. Ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності, використання сучасних освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти.

- Педагогічні працівники планують свою діяльність, аналізують її результативність;

- Педагогічні працівники застосовують освітні технології, спрямовані на формування ключових компетентностей і наскрізних умінь здобувачів освіти;

- Педагогічні працівники беруть участь у формуванні та реалізації індивідуальних освітніх траєкторій для здобувачів освіти (за потреби);

- Педагогічні працівники створюють та/або використовують освітні ресурси (електронні презентації, відеоматеріали, методичні розробки, веб-сайти, блоги тощо);

- Педагогічні працівники сприяють формуванню суспільних цінностей у здобувачів освіти у процесі їх навчання, виховання та розвитку;

- Педагогічні працівники використовують інформаційно-комунікаційні технології в освітньому процесі.

Вимога 2. Постійне підвищення професійного рівня і педагогічної майстерності педагогічних працівників:

- Педагогічні працівники сприяють формуванню, забезпечують власний професійний розвиток і підвищення кваліфікації, у тому числі щодо методик роботи з дітьми з особливими освітніми потребами;

- Педагогічні працівники здійснюють інноваційну освітню діяльність, беруть участь у освітніх проектах, залучаються до роботи як освітні експерти

Вимога 3. Налагодження співпраці зі здобувачами освіти, їх батьками, працівниками закладу освіти:

- Педагогічні працівники діють на засадах педагогіки партнерства.

- Педагогічні працівники співпрацюють з батьками здобувачів освіти з питань організації освітнього процесу, забезпечують постійний зворотній зв’язок.

- У закладі освіти існує практика педагогічного наставництва, взаємо навчання та інших форм професійної співпраці.

Вимога 4. Організація педагогічної діяльності та навчання здобувачів освіти на засадах академічної доброчесності:

- Педагогічні працівники під час провадження педагогічної та наукової (творчої) діяльності дотримуються академічної доброчесності.

- Педагогічні працівники сприяють дотриманню академічної доброчесності здобувачами освіти.

Напрям 4. Управлінські процеси закладу освіти.

Вимога 1. Наявність стратегії розвитку та системи планування діяльності закладу, моніторинг виконання поставлених цілей і завдань.

- У закладі освіти затверджено стратегію його розвитку, спрямовану на підвищення якості освітньої діяльності.

- У закладі освіти річне планування та відстеження його результативності здійснюються відповідно до стратегії його розвитку та з урахуванням освітньої програми.

- У закладі освіти здійснюється самооцінювання якості освітньої діяльності на основі стратегії і процедур забезпечення якості освіти.

- Керівництво закладу освіти планує та здійснює заходи щодо утримання у належному стані будівель, приміщень, обладнання.

Вимога 2. Формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм.

- Керівництво закладу сприяє створенню психологічно комфортного середовища, яке забезпечує конструктивну взаємодію здобувачів освіти, їх батьків, педагогічних та інших працівників закладу освіти та взаємну довіру.

- Заклад освіти оприлюднює інформацію про свою діяльність на відкритих загальнодоступних ресурсах.

Вимога 3. Ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку педагогічних працівників:

- Керівник закладу освіти формує штат закладу, залучаючи кваліфікованих педагогічних та інших працівників відповідно до штатного розпису та освітньої програми.

- Керівництво закладу освіти за допомогою системи матеріального та морального заохочення мотивує педагогічних працівників до підвищення якості освітньої діяльності, саморозвитку, здійснення інноваційної освітньої діяльності.

- Керівництво закладу освіти сприяє підвищенню кваліфікації педагогічних працівників.

Вимога 4. Організація освітнього процесу на засадах людиноцентризму, прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу, взаємодії закладу освіти з місцевою громадою:

- У закладі дошкільної освіти створюються умови для реалізації прав і обов’язків учасників освітнього процесу.

- Управлінські рішення приймаються з урахуванням пропозицій учасників освітнього процесу.

- Керівництво закладу дошкільної освіти створює умови для розвитку громадського самоврядування.

- Керівництво закладу дошкільної освіти сприяє виявленню громадської активності та ініціативи учасників освітнього процесу, їх участі в житті місцевої громади.

- Режим роботи закладу дошкільної освіти та розклад занять враховують вікові особливості здобувачів освіти, відповідають їх освітнім потребам.

- У закладі дошкільної освіти створюються умови для реалізації індивідуальних освітніх траєкторій здобувачів освіти.

Вимога 5. Формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності:

- Заклад дошкільної освіти впроваджує політику академічної доброчесності. - Керівництво закладу дошкільної освіти сприяє формуванню в учасників освітнього процесу негативного ставлення до корупції.

5.Система контролю за реалізацією процедур забезпечення якості освіти включає: самооцінку ефективності діяльності із забезпечення якості освіти;

моніторинг якості дошкільної освіти.

5.1. Критерії, правила і процедури оцінювання здобувачів освіти.

5.1.1. Періодичність проведення моніторингу в ДНЗ № 163 – два рази на рік:

- на початку навчального року (вересень) – проводиться з метою виявлення рівня розвитку дітей і коригування освітнього процесу по розділах освітньої програми з тими дітьми, які можуть успішно освоювати освітню програму, але потребують індивідуальної роботи

- у кінці навчального року –підсумковий (квітень-травень), з метою оцінювання складових компетентності та порівняльного аналізу результатів на початок та кінець року. Проводиться під час усіх видів занять, організації життєдіяльності.

- проміжний – у січні, обстеження особливостей динаміки тієї чи іншої дитини.

5.1.2. Підсумковий контроль в результаті навчання здобувачами освіти здійснюється у формі підсумкового моніторингу, моніторингу підготовки до шкільного навчання, а також під час підсумкових занять.

5.1.3. Моніторинг проводять вихователі, музичний керівник. Психологічну діагностику проводить практичний психолог, діагностику стану фізичного здоров’я, особливостей постави проводить сестра медична старша.

5.1.4. Для процедури контролю та моніторингу з урахуванням напрямів, тем та змісту добираються доцільні методи та джерела отримання інформації.

5.1.5. Методи збору інформації, інструменти та джерела отримання інформації :

- Опитування.

- Вивчення документації.

- Моніторинг.

- Аналіз даних та показників, які впливають на освітню діяльність.

5.1.6. Критерії моніторингу:

- об’єктивність;

- систематичність;

- відповідність завдань змісту досліджуваного матеріалу;

- надійність (повторний контроль іншими суб’єктами);

- гуманізм (в умовах довіри, поваги до особистості).

5.1.7. Рівні ноцінювання освітніх і управлінських процесів у ДНЗ:

перший (високий) рівень;

другий (достатній) рівень;

третій (вимагає покращення) рівень;

четвертий (низький) рівень.

5.1.8. Педагоги аналізують результати моніторингу, визначають рівень ефективності педагогічних впливів стосовно кожної дитини, вибудовують картину індивідуальної траєкторії розвитку і оцінюють єдину картину в віковій групі загалом. Роблять висновки і розробляють своєчасні коригувальні дії.

5.1.9. Вихователь-методист на основі висновків педагогів розробляє аналітичну довідку, в який визначає причини недостатнього високого рівня засвоєння програмного матеріалу за освітніми напрямами, формулює рекомендації щодо вдосконалення освітнього процесу на новий навчальний рік та особливостей коригування перспективного плану освітнього процесу у групах.

5.1.10. Поточні результати навчальних досягнень здобувачів освіти фіксуються в діагностичних картах і доступні для перегляду та аналізу адміністрацією закладу та батьками. За результатами розробляються рекомендації, приймаються управлінські рішення щодо планування.

5.1.11.Очікувані результати:

- отримання результатів стану освітнього процесу в закладі дошкільної освіти;

- покращення функцій управління освітнім процесом, накопичення даних для прийняття управлінських та тактичних рішень.

5.1.12.Підсумки моніторингу узагальнюються в текстовому, табличному та графічному вигляді. Результати процедур контролю та моніторингу оприлюднюються у формі: аналітичної доповіді на засіданні педагогічної ради;

звіту керівника на загальних зборах (конференції) колективу; проблемного аналізу- комплексного самооцінювання функціонування та розвитку ДНЗ; аналізу підсумків діяльності ДНЗ за навчальний рік та літній період.

5.2. Критерії, правила і процедури оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників ДНЗ.

5.2.1.Оцінювання професійної діяльності педагогів відбувається під час атестаційного та між атестаційного періоду.

5.2.2.Результатом оцінювання професійної компетентності педагога в атестаційний період є підсумки атестації відповідно до Порядку підвищення кваліфікації.

5.2.3. Педагог, який атестується здійснює самоаналіз професійної діяльності, виходячи з: динаміки розвитку базових (інтегральних) якостей дітей; емоційного благополуччя дітей в умовах організованої та самостійної діяльності; раціональної організації предметно-просторового розвивального середовища, створення соціальної ситуації розвитку; варіативних форм взаємодії з дітьми; реструктуризації змісту освітньої діяльності; рівня та форми залучення батьків в освітній процес.

5.2.4.Результат оцінювання у міжатестаційний період — побудова індивідуального проектного плану розвитку професійної компетентності педагога на навчальний рік, в якому передбачена цілеспрямована методична допомога.

5.2.5. Оцінювання професійної діяльності педагогів у між атестаційний період відбувається відповідно до Плану роботи ДНЗ на навчальний рік та літній період у процесі тематичного, підсумкового контролю.

5.2.6. Критерії та методи оцінювання професійної діяльності педагогів під час тематичного контролю розробляються з урахуванням обсягу та змісту теми вивчення. Матеріали зберігаються у методичному кабінеті.

5.2.7. Під час підсумкового контролю за результатами діяльності закладу на навчальний рік здійснюється анкетування педагогів з метою визначення їхніх професійних потреб, прогнозування методичної роботи, що дає змогу розробити індивідуальний проектний план розвитку професійної компетентності для кожного педагога та окреслити пріоритети діяльності ДНЗ на наступний навчальний рік.

5.2.8. Основними критеріями оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників ДНЗ є:

- стан забезпечення кадрами відповідно фахової освіти;

- освітній рівень педагогічних працівників;

- результати атестації;

- систематичність підвищення кваліфікації;

- наявність педагогічних звань, почесних нагород;

- наявність авторських програм, посібників, методичних рекомендацій, статей тощо;

- результати освітньої діяльності;

- оптимальність розподілу педагогічного навантаження;

- показник плинності кадрів.

5.2.9.Документи, що засвідчують проведення процедур оцінювання професійної діяльності педагогічних працівників:

- План роботи ДНЗ на навчальний рік та літній період;

- Індивідуальний план підготовки та проходження атестації;

- Протоколи засідання педагогічної ради, атестаційної комісії;

- Накази керівника.

6.Забезпечення публічності інформації про діяльність ДНЗ

6.1. Публічність освітньої діяльності закладу може здійснюватися публікаціями педагогічних працівників, батьків у засобах масової інформації, друкування продукції педагогічних працівників у фахових виданнях.

6.2. Публічна інформація про розвиток закладу забезпечується шляхом проведення щорічного звітування керівника закладу освіти про свою роботу на загальних зборах (конференціях) колективу. Річний звіт оприлюднюється на веб-сайті закладу

6.3. Публічність інформації про діяльність дошкільного навчального закладу № 163 «Катруся» забезпечується відповідно статті 30 Закону України «Про освіту».

6.4. На офіційному сайті ДНЗ розміщюється інформація, яка підлягає обов’язковому оприлюдненню:

- Статут закладу освіти;

- кадровий склад закладу освіти згідно;

- освітні програми, що реалізуються в закладі освіти, та перелік освітніх компонентів, що передбачені відповідною освітньою програмою;

- мова (мови) освітнього процесу; наявність вакантних посад;

- результати моніторингу якості освіти;

- річний звіт про діяльність закладу освіти;

- правила прийому до закладу освіти;

- план заходів спрямованих на запобігання та протидії булінгу (цькуванню) в закладі освіти;

- порядок подання та розгляду (з дотриманням конфінденційності) заяв про випадки булінгу (цькуванню);

- порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування)

- інша інформація, що оприлюднюється за рішенням закладу освіти або на вимогу законодавства.

7. Забезпечення наявності необхідних ресурсів для організації освітнього процесу

Освітнє середовище мотивує здобувачів освіти до оволодіння ключовими компетентностями та наскрізними уміннями, ведення здорового способу життя.

Одним із основних елементів забезпечення якості освітнього процесу в ДНЗ є наявність відповідних ресурсів (кадрових, матеріально-технічних, навчально-методичних та інформаційних) та ефективність їх застосування.

У закладі створене сучасне освітнє середовище. Заклад забезпечений приміщеннями з відповідним обладнанням, що необхідні для реалізації освітньої програми; функціонує 6 груп, які забезпечені ігровим, роздатковим та дидактичним матеріалом. У ДНЗ в наявності медичний та харчоблок, музична зала, кабінет методичної та психологічної служби.

На території ДНЗ обладнано прогулянкові майданчики для кожної вікової групи, в наявності спортивний майданчик для організації та проведення спортивних ігор, розваг та іншої фізкультурно-оздоровчої роботи.

Вихованці та працівники закладу освіти обізнані з вимогами охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правилами поведінки в умовах надзвичайних ситуацій

і дотримуються їх. Працівники обізнані з правилами поведінки в разі нещасного випадку із дітьми та працівниками закладу освіти чи раптового корекційна та фізкультурно-оздоровча інфраструктура та умови для всебічного розвитку дітей дошкільного віку.

У закладі створюються умови для безпечного використання мережі Інтернет. Навчальні програми, за якими здійснюється освітній процес здобувачів дошкільної освіти, забезпечують можливість досягнення компетентностей.

У ДНЗ застосовуються підходи для адаптації та інтеграції здобувачів освіти до освітнього процесу.

В ДНЗ створюється освітнє середовище, вільнє від будь-яких форм насильства та дискримінації:

- заклад дошкільної освіти планує та реалізує діяльність щодо запобігання будь-яким проявам дискримінації, булінгу в закладі;

- правила поведінки учасників освітнього процесу в закладі освіти забезпечують дотримання етичних норм, повагу до гідності, прав і свобод людини;

- директор, вихователь-методист, практичний психолог та педагогічні працівники протидіють булінгу (цькуванню), іншому насильству, дотримуються порядку реагування на їх прояви.

8. Забезпечення наявності інформаційних систем для ефективного управління закладом освіти

Для ефективного функціонування закладу, з метою автоматизації управлінської діяльності, підтримки єдиної системи збору, обробки та зберігання інформації в ДНЗ запроваджено в практику системи «Україна ІСУО (інформаційна система управління освітою)», формується інформаційна база даних програми «КУРС Дошкілля», «Електронна реєстрація в дошкільні навчальні заклади».

При оцінюванні якості освітнього процесу можуть використовуватися комплексні технології для обробки результатів моніторингу.

Для обміну інформацією з якості освітнього процесу використовується відео-, аудіо- і магнітні носії інформації, розмножувальна техніка.

Для забезпечення більш широких і різноманітних зв’язків закладу із зовнішнім середовищем, у тому числі доступу до різних баз даних, джерел інформації:

7. в ДНЗ в наявності: 1 комп'ютер та 3 ноутбука з можливістю доступу до мережі Інтернет, 3 принтери 1 телевізор;

8. заклад підключений до високошвидкісної комп'ютерної мережі м.Запоріжжя.

Для забезпечення створення єдиного інформаційного поля в закладі дошкільної освіти функціонує електронна пошта - https://orlyatko163lgmail.com , офіційний сайт закладу – dnz163edukit.zp.ua.

На офіційному сайті розміщено інформацію, якої вимагає стаття 30 Закону України «Про освіту»:

9. статут закладу освіти;

10. ліцензія на провадження освітньої діяльності;

11. структура та органи управління закладу освіти;

12. кадровий склад закладу освіти згідно з ліцензійними умовами;

13. освітні програми, що реалізуються в закладі освіти, та перелік освітніх компонентів, що передбачені відповідною освітньою програмою;

14. територія обслуговування, закріплена за закладом освіти його засновником;

15. мова (мови) освітнього процесу;

16. результати моніторингу якості освіти;

17. річний звіт про діяльність закладу освіти;

18. правила прийому до закладу освіти;

19. умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами;

20. інша інформація, що оприлюднюється за рішенням закладу освіти або на вимогу законодавства.

Крім зазначеного, на сайті розміщуються фінансові звіти про надходження та використання всіх коштів, отриманих як благодійна допомога. Інформація, що підлягає оприлюдненню на офіційному сайті, систематично поновлюється. Показники ефективності реалізації: відповідність вимогам Закону України «Про освіту» щодо прозорості та інформаційної відкритості закладу освіти.

9. Система та механізми забезпечення академічної доброчесності

Академічна доброчесність - це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень.

Педагогічні працівники дотримуються академічної доброчесності:

- посилаються на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;

- дотримуються норм законодавства про авторське право і суміжні права;

- надають достовірної інформації про методики і результати досліджень, джерела використаної інформації та власну педагогічну (науково- педагогічну, творчу) діяльність;

- визначають дотримання академічної доброчесності дітьми;

- об’єктивно оцінюють результати освітнього процесу та якості дошкільної освіти дітей.

Порушенням академічної доброчесності вважається:

- академічний плагіат - оприлюднення (частково або повністю) наукових (творчих) результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження (творчості) та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства;

- самоплагіат - оприлюднення (частково або повністю) власних раніше опублікованих наукових результатів як нових наукових результатів;

- фабрикація - вигадування даних чи фактів, що використовуються в освітньому процесі або наукових дослідженнях;

- фальсифікація - свідома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процесу чи наукових досліджень;

- списування - виконання письмових робіт із залученням зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання;

- обман - надання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої (наукової, творчої) діяльності чи організації освітнього процесу; формами обману є, зокрема, академічний плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація та списування;

- хабарництво - надання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна, послуг, пільг чи будь-яких інших благ матеріального або нематеріального характеру з метою отримання неправомірної переваги в освітньому процесі;

- необ’єктивне оцінювання - свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання здобувачів освіти.

За порушення академічної доброчесності педагогічні працівники закладу освіти можуть бути притягнені до такої академічної відповідальності:

- відмова в присвоєнні або позбавлення присвоєного педагогічного звання, кваліфікаційної категорії;

- позбавлення права брати участь у роботі визначених законом органів чи займати визначені законом посади.

Кiлькiсть переглядiв: 149

Коментарi